Tips voor de Toekomst voor recreatie: Vertel jouw verhaal

Tips voor de Toekomst voor recreatie: Vertel jouw verhaal

Je werkt aan een duurzamere onderneming, je past je bedrijfsvoering daarop aan en pakt zaken anders aan dan voorheen. Je bent trots op de mooie resultaten. Niets werkt aanstekelijker dan jouw enthousiasme en overtuiging. Dus vertel jouw verhaal en laat zien hoe jij dat aanpakt!

Foto: Ons Buiten: www.onsbuiten.nl

 

Hoe doe je dit?

Neem het thema duurzaamheid mee in de communicatie naar jouw gast. Laat ze zien wat jij op een duurzame manier aanpakt én waarom. Steeds meer mensen vinden duurzaamheid belangrijk en nemen het mee als criteria bij het kiezen van een vakantiebestemming. Door te laten zien welke duurzame (toekomst)plannen jij hebt, speel je in op deze trend.

In deze artikelen vind je meer informatie en tips:

Wie ging je voor?

Ons Buiten in Oostkapelle heeft een heel duidelijke visie op groener ondernemen. Ze laat zien dat je een renderend bedrijf kunt voeren en dat investeren in groen meerwaarde oplevert. Het bedrijf koos bewust om haar verantwoordelijkheid te nemen en werkt toe naar een evenwichtige manier van ondernemen met zorg voor de omgeving. Daarom werken ze al jaren met een landschapsspecialist die het terrein niet alleen aantrekkelijk inricht voor de gasten, maar ook voor bomen, planten en dieren. Dat betekent onder andere dat er volop ruimte is voor biodiversiteit, dat water slim wordt hergebruikt en dat het terrein duurzaam en op een natuurlijke manier wordt onderhouden. Ons Buiten inspireert haar gasten met haar duurzame aanpak door de natuur er letterlijk dichtbij te laten komen en de gasten in de natuur te brengen. Men kampeert er letterlijk tussen het groen, in de pluktuin mag je van de eetbare planten smullen en kinderen (en ouders!) kunnen hun hart ophalen in de water-modderspeelplaats.

Kijk ook eens op www.onsbuiten.nl

In het internationale Interreg 2 Zeeën project FACET gingen enkele ondernemers aan de slag met de vraag hoe ze naar hun gast konden communiceren dat ze hun afvalstromen circulair bekeken. Hieruit ontstond een toolkit met een communicatieconcept dat alle Zeeuwse ondernemers in de vrijetijdssector mogen gebruiken om hun boodschap over circulair omgaan met afval te verspreiden.

Bekijk de toolkit >>>

 

Terug naar alle tips